Θέμα του Εργαστηρίου

Το θέμα της άσκησης αφορά στη μελέτη αναδιαμόρφωσης των χώρων του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Φιλαδέλφειας. Το σχολείο βρίσκεται στη διεύθυνση Λαχανά 1-3. (Δείτε τον χάρτη εδώ)

Ζητούμενο είναι να επανασχεδιαστεί και να οργανωθεί κατάλληλα ο χώρος για τη στέγαση μονοθέσιου δημοτικού σχολείου (1τμήμα/τάξη). Η μελέτη θα γίνει αφ’ ενός μεν στο επίπεδο της διαμόρφωσης μίας συνολικής νέας πρότασης  για ολόκληρο το σχολείο (κλ. 1:50), αφ’ ετέρου δε στο επίπεδο της μελέτης διαμόρφωσης εσωτερικού χώρου (κλ. 1:25) για έναν χώρο ή μία ομάδα χώρων του σχολείου.

Επιδιώκεται η επιτυχής κατανομή των λειτουργιών σε οριζόντιο και κατακόρυφο επίπεδο, η επικοινωνία, οργάνωση, και διευθέτηση των χώρων, καθώς και η σύνδεση και επικοινωνία τους με τον αύλειο χώρο. Ιδιαίτερη μέριμνα θα δοθεί στη σύνδεση του σχολικού χώρου με τον κοινωνικό περίγυρο. Η πρόταση θα πρέπει να χαρακτηρίζεται από ευελιξία, συνθετικό, αισθητικό και πλαστικό ενδιαφέρον. Η μελέτη αφορά εξίσου στη διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου του σχολείου αλλά και του υπαίθριου (αύλειου) χώρου, όπως και στη σχέση που διαμορφώνεται μεταξύτους.

Στα πλαίσια της μελέτης το κέλυφος του υπάρχοντος κτιρίου διατηρείται. Οι εσωτερικοί τοίχοι μπορούν να μετακινηθούν ή ακόμα και να αγνοηθούν τελείως. Ωστόσο τα δομικά στοιχεία του κελύφους (υποστυλώματα, δοκάρια και πλάκες ορόφων) παραμένουν αδιαπραγμάτευτα, όπως και η μορφή και η θέση των δύο κλιμακοστασίων. Μικρή δυνατότητα παρέμβασης δίδεται ως προς τη διαμόρφωση των ανοιγμάτων των εξωτερικών όψεων προκειμένου να γίνει εφικτή η επαναδιαπραγμάτευση της σχέσης του εσωτερικού χώρου με τον εξωτερικό. Αντίστοιχα δίδεται η δυνατότητα επεμβάσεων μικρής κλίμακας για τις πλάκες των ορόφων προκειμένου να διαμορφωθούν φρεάτια ανελκυστήρων αλλά και άλλων μορφών κατακόρυφης ενοποίησης των χώρων (αίθρια, φωτιστικές δίοδοι, κτλ.).


Η Λειτουργική Οργάνωση του Σχολείου αναλύεται (αλλά δεν περιορίζεται) στις εξής ενότητες & χώρους:

1.   ΔΙΟΙΚΗΣΗ

  • Χώρο υποδοχής των παιδιών και χώρο αναμονής των γονέων.
  • Γραφείο διευθυντού
  • Γραφείο δασκάλων με δυνατότητα συνεδριάσεων
  • Γραφείο για διάφορες χρήσεις (ιατρείο, επίσκεψη ψυχολόγου, συνάντηση με τους γονείς…)
  • Αρχείο
  • Χώρο υγιεινής ενηλίκων, με δυνατότητα να εξυπηρετεί ανάπηρο

2.  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ

  • Χώροι διδασκαλίας: 6 των 30 παιδιών το ανώτερο
  • Αίθουσες ιδιαίτερης διδασκαλίας: 2 ή 3 των 10-15 παιδιών
  • Εργαστήρια καλλιτεχνικών (ζωγραφικής-χειροτεχνίας-πλαστικής-φωτογρ.)
  • Εργαστήριο φυσικής/χημείας: 1 αίθουσα
  • Αίθουσα computers: 1 αίθουσα
  • Αίθουσα οπτικοακουστικών μέσων/τηλεδιάσκεψη
  • Βιβλιοθήκη: 1
  • Χώρος πολλαπλών χρήσεων (συγκεντρώσεις, διαλέξεις, θέατρο, εκθέσεις, μουσική): 1

3.  ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

  • Γραφεία μαθητικών κοινοτήτων: 2
  • Γραφείο συλλόγου γονέων: 1

4.  ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ

  • Κυλικείο
  • Τουαλέτες (4 W.C. κοριτσιών με νιπτήρες + 4 αγοριών με νιπτήρες + 1 αναπήρου)
  • Χώροι καθαρισμού
  • Αποθήκες (γενική, της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων, εργαστηρίων)
  • Λεβητοστάσιο

5.  ΑΥΛΕΙΟ ΧΩΡΟ

  • Υπαίθριο και στεγασμένο χώρο διαλλείματος (πιθανόν και διδασκαλίας)
  • Χώρο παιχνιδιού, μπάσκετ ή βόλεϊ
  • Χώρο καθιστικό, βρύσες
  • Κλειστό ή στεγασμένο χώρο γυμναστικής (θα οριοθετηθεί, δεν θα μελετηθεί)

(σχέδια και περισσότερες πληροφορίες για το θέμα θα βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του μαθήματος, εδώ)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Blog στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: