Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο (με βιβλιογραφικές παραπομπές, για όποιον ενδιαφερθεί) για τους Χώρους Εκπαίδευσης σαν 3ος δάσκαλος.

On Moral Grounds : the many faces of morality

So… we are all now familiar with the debate on traditional vs. modern learning methods:

Moving from teaching as a  «broadcast» of expert content    to   enhancement of learning via curriculum that makes the learner an active participant (Oblinger, 2006).

Well, considering the latter, it is no surprise that learning spaces (classrooms, informal spaces etc.) have gained a progressively more important role in untilising this modern learning.    My blog this week was inspired by a great short video I found (Trung, 2011) – I have included the link at the end of the blog and I would definitely recommend having a look…

So…  Trung (2011) talks about the physical environment surrounding students, as the ‘third teacher’.  Currently, designs promote «instructor transmission» with students all facing the front in a rigid setting (Oblinger, 2006). Floor plans should be fostering face-to-face contact and sharing of learning resources

Δείτε την αρχική δημοσίευση 223 επιπλέον λέξεις

Advertisements

One thought on “

  1. Παράθεμα: Ο χώρος σαν 3ος δάσκαλος! | edulab4

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: