2η ενδιάμεση παρουσίαση: Δομή του λόγου

Επιπλέον από τα δεδομένα της παράδοσης και τις συμβουλές για μία επιτυχημένη παρουσίαση, θα θέλαμε με την ευκαιρία να σας δώσουμε και μερικές συμβουλές για την οργάνωση του λόγου σας κατά την παρουσίαση:

  1. Ξεκινήστε δηλώνοντας κατ’ ευθείαν την κεντρική σας ιδέα! Εξηγήστε από πού προέκυψε, και ποιόν θεμελιώδη στόχο της μελέτης σας εξυπηρετεί (όπως διατυπώθηκε στην 1η ενδιάμεση παρουσίαση). Η ιδέα αυτή μπορεί να είναι μορφολογική, ή να αντανακλά πρωτίστως στο λειτουργικό πρόγραμμα του χώρου: εστιάστε ακριβώς στο κομμάτι που είναι πρωτεύον, και μετά εξηγήστε πώς αντανακλά στο δευτερεύον (π.χ. αν το πρωτεύον είναι το μορφολογικό, περιγράψτε το επεισόδιο στο χώρο και εξηγήστε αμέσως κατόπιν πώς αυτό επηρεάζει την οργάνωση του χώρου – αν το πρωτεύον είναι προγραμματικό, δείξτε με διαγράμματα και εξηγήστε πώς λειτουργεί ο χώρος, με ποιες αλλαγές ή νέα στοιχεία ή προσεγγίσεις μεταλλάσσεται το δεδομένο κτιριολογικό πρόγραμμα, και εν συνεχεία αναπτύξτε τις πιθανές μορφολογικές – χωρικές επιπλοκές με την βοήθεια σκίτσων και μακετών)
  2. Αναλύστε τον δεδομένο χώρο, συμπεριλαμβανομένου του εξωτερικού χώρου, σε λειτουργικές και ποιοτικές ενότητες: δείξτε τις λειτουργικές ομάδες διαγραμματικά (χώροι διοίκησης, χώροι διδασκαλίας, βοηθητικοί χώροι, κοινόχρηστοι χώροι, πολυλειτουργικοί χώροι, κ.ο.κ.) αναλύοντας προφορικά τους επιμέρους χώρους που τις συνιστούν, και κατόπιν δείξτε τις ποιοτικές διαβαθμίσεις μέσα στον δεδομένο χώρο («ήσυχες» και «θορυβώδεις» περιοχές, «δημόσιες» και «ιδιωτικές», «προστατευμένες» και «απροστάτευτες», «συλλογικές» και «ατομικές»), η κάθε ομάδα ανάλογα με τις ανάγκες τηςΤεκμηριώστε την οργάνωση και την χωροθέτηση των πρώτων στην βάση της χαρτογράφησης των δεύτερων! * Μην ξεχάσετε να διατυπώσετε και να αναπτύξετε τις κυκλοφορίες μέσα στον χώρο – ιδίως την κεντρική είσοδο στο οικόπεδο, και κατόπιν στο κτίριο!
  3. Συζητήστε την οργάνωση των αιθουσών στοχεύοντας πρωτίστως να βρείτε κοινές λειτουργίες και χρήσεις που να επιτρέπουν κοινούς τόπους και επικαλύψεις μεταξύ τους! Κάνοντας δοκιμές και πρόχειρα σκίτσα, υπολογίστε τον συνολικό χώρο που καταλαμβάνουν (Μ2). Περάστε αυτή την πληροφορία στα διαγράμματα οργάνωσης του δεδομένου χώρου (δηλ, στην βάση των υπαρχουσών κατόψεων)
  4. Κλείστε την παρουσίασή σας συνοψίζοντας! Εξηγήστε μας με ποιόν τρόπο οι σκέψεις που προηγήθηκαν δικαιώνουν τις προσδοκίες που είχαν προκύψει από τους βασικούς στόχους και τις αρχές της μελέτης (1η ενδιάμεση παρουσίαση). Πείτε μας τι πιθανές επιπλοκές και δυσκολίες μπορεί να έχετε στη βάση αυτών των προθέσεων (προτάσεων), αλλά ρίξτε μερικές σκέψεις στο τραπέζι (αφηρημένα σκίτσα χώρου) και υποσχεθείτε μας ότι πιστεύετε ότι πρόκειται για ζητήματα που θα αντιμετωπιστούν με τον καλύτερο τρόπο!

Και βεβαίως, μη ξεχνάτε:

  • Μην ξεκινάτε να μας περιγράψετε το ιστορικό της σκέψης σας (είδατε ότι όσα προέκυψαν από το αναλυτικό στάδιο βρίσκονται μόλις στο τέλος της παρουσίασης)
  • Μην μας εξηγείτε ποτέ – και βεβαίως μην ζητάτε προκαταβολικά συγγνώμη – (για) πράγματα που δεν έχετε (προλάβει να) κάνει! Παρουσιάστε ό,τι έχετε με αυτοπεποίθηση και αφήστε τους ακροατές σας να αποφασίσουν αν αυτό που εισέπραξαν είναι ικανοποιητικό. Στη χειρότερη, μόλις τελειώσετε θα σας ζητήσουν διευκρινίσεις!
  • Κάντε πρόβα! Και κρατήστε ξεκάθαρες σημειώσεις για όλα όσα έχετε να πείτε. Ιδανικά, ακόμα, προσπαθήστε να μην διαβάζετε και μιλήστε απ’ ευθείας στο κοινό σας συνεπικουρούμενοι από την ψηφιακή προβολή σας.
  • Φροντίστε να είστε επαγγελματίες, να πείτε όσα έχετε να πείτε χαλαροί αλλά ταυτόχρονα εστιασμένοι και αποφασισμένοι. Αποφύγετε μανιερισμούς που υποσκάπτουν την ουσία των προτάσεών σας (π.χ. χαριτωμενιές και χαχανητά – κανείς δεν θα σας πάρει στα σοβαρά αν εσείς οι ίδιοι δεν δίνετε αξία στον λόγο σας)
  • Ξεχάστε τις συνταγές, τα «πρέπει» και , κυρίως, το «τι θέλουν (ζήτησαν) οι καθηγητές». Έχετε να εξηγήσετε μία σειρά σκέψεων και προτάσεων που είναι η ίδια η αξία της μελέτης σας. Πείτε ότι χρειάζεται να πείτε, εξηγήστε ό,τι χρειάζεται να εξηγηθεί, μιλήστε για την πρότασή σας σαν να πρόκειται για μία πραγματική μελέτη και όχι μία άσκηση εργαστηρίου. Αγαπήστε την μελέτη σας, όχι τον βαθμό που θα πάρετε στο τέλος.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Blog στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: