Ανάλυση των δεδομένων της μελέτης

Η ανάλυση των δεδομένων για τον υπό μελέτη χώρο θα γίνει:

α) με επιτόπου επίσκεψη και καταγραφή δεδομένων (φωτογραφίες, σκίτσα, σημειώσεις) στον υπό μελέτη χώρο

β) με συγκριτική μελέτη παραδειγμάτων ανάλογων μελετών από την ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία.

Στόχοι του αναλυτικού σταδίου είναι να διαμορφωθεί μία συμπαγής εικόνα των στόχων της μελέτης και να καθοριστούν οι βασικοί άξονες πάνω στους οποίους θα προχωρήσει το συνθετικό στάδιο προς την πρόταση διαμόρφωσης του χώρου.

Πράγματα που καλούμαστε να διευκρινίσουμε κατά το αναλυτικό στάδιο είναι:

Σχετικά με τον δεδομένο χώρο μελέτης:

  • Η σχέση του χώρου μελέτης με το ευρύτερο περιβάλλον του: χαρακτήρας του άμεσου ευρύτερου περιβάλλοντος και ένταξη του χώρου μελέτης σε αυτόν, πηγές οπτικής, ακουστικής ή άλλης όχλησης, άξονες προσέγγισης, ηλιασμός και σκίαση, κτλ.
  •  Ο προσδιορισμός και η αξιολόγηση των αρχιτεκτονικών χαρακτηριστικών του κελύφους: αναλογίες, μορφολογία, δυνητικές προεκτάσεις προς την πρόταση διαμόρφωσης (π.χ. άξονες του χώρου, σημεία ενδιαφέροντος, είσοδοι και φυγές, θέα και σχέση με τον εξωτερικό χώρο).
  •  Η φυσιογνωμία των χρηστών του χώρου: ειδικές προβλέψεις, επιθυμίες και ανάγκες (π.χ. ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα, την κοινωνικοποίηση, την εδαφοκυριαρχία).

Σχετικά με το πρόγραμμα της επέμβασης:

  •  Προγραμματικές ανάγκες για τη χρήση (χωρικές ενότητες ζητούμενες από το πρόγραμμα, ενδεχόμενες χωρικές ενότητες που λειτουργούν επικουρικά, ενδεχόμενες χωρικές ενότητες που συμπληρώνουν το πρόγραμμα με νέους στόχους)
  • Λειτουργικές σχέσεις των επιμέρους χώρων (εγγύτητα και συνάφεια των χωρικών συνόλων και υποσυνόλων του χώρου, είσοδος και έξοδος, κυκλοφορίες και συναθροίσεις, χωροταξία εντός και εκτός των ορίων του κελύφους και σχέση μεταξύ τους)

Σχετικά με τη διαμόρφωση της πρότασης:

  • Ρητή διατύπωση των στόχων και των αξιών της νέας πρότασης: θα προκύψει μέσα από την ανάλυση του δεδομένου χώρου (πιθανές παθογένειες αλλά και ευκαιρίες) σε συνδυασμό (α) με τις λειτουργικές απαιτήσεις του κτιριολογικού προγράμματος αλλά και (β) με τις επιθυμητές συνθήκες, χωρικές ιδιότητες, γενικό χαρακτήρα ή ειδικό χαρακτήρα, που έχουμε αξιολογήσει ως ενδιαφέροντες είτε μέσα από τη συγκριτική ανάλυση αντίστοιχων μελετών, είτε μέσα από τη δική μας εμπειρική προσέγγιση (που οφείλει ωστόσο να είναι τεκμηριωμένη μέσα από παιδαγωγικές μελέτες και γενικότερα την αντίστοιχη βιβλιογραφία).

Αναλυτικά οι στόχοι και οι αξίες της νέας πρότασης αφορούν:

    • Στις επιθυμητές λειτουργικές ποιότητες (τρόπος λειτουργίας του σχολείου)
    •  Στις επιθυμητές χωρικές ποιότητες (ατμόσφαιρα και χαρακτήρας του σχολείου, βιωματική εμπειρία του χώρου)
Advertisements

One thought on “Ανάλυση των δεδομένων της μελέτης

  1. Παράθεμα: Παρουσίαση ενός Δημοτικού Σχολείου | edulab4

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: