Αρχιτεκτονική Εσωτερικών Χώρων / Χώροι Εκπαίδευσης & Προπλάσματα: Θέμα Άσκησης Εργαστηρίου

Θέμα άσκησης: Μ Ε Λ Ε Τ Η Δ Η Μ Ο Τ Ι Κ Ο Υ Σ Χ Ο Λ Ε Ι Ο Υ

Δίδεται υπάρχον τριώροφο κτίριο με μικρό υπόγειο και υπαίθριο χώρο, στο οποίο σήμερα στεγάζεται δημοτικό διθέσιο σχολείο, τα σχέδια του οποίου επισυνάπτονται. Το κτίριο διαθέτει υπαίθριους και ημιυπαίθριους χώρους.
Ζητείται να αναδιαμορφωθεί και να οργανωθεί κατάλληλα ο χώρος για τη στέγαση μονοθέσιου δημοτικού σχολείου (1τμήμα/τάξη), καθώς και ο λεπτομερής σχεδιασμός ενός επιλεγμένου βασικού χώρου με τις συνδέσεις του με τους άλλους χώρους.
Επιδιώκεται η επιτυχής κατανομή των λειτουργιών σε οριζόντιο και κατακόρυφο επίπεδο, η επικοινωνία, οργάνωση, και διευθέτηση των χώρων, καθώς και η σύνδεση και επικοινωνία τους με τον αύλειο χώρο. Ιδιαίτερη μέριμνα θα δοθεί στη σύνδεση του σχολικού χώρου με τον κοινωνικό περίγυρο. Η πρόταση θα πρέπει να χαρακτηρίζεται από ευελιξία, συνθετικό, αισθητικό και πλαστικό ενδιαφέρον.

ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΕΠΕΜΒΑΣΕΩΝ

Η μελέτη αφορά στη διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου και του υπαίθριου. Οι εσωτερικοί τοίχοι μπορούν να αγνοηθούν. Οι εξωτερικοί δεν μπορούν να μετακινηθούν, μπορούν όμως να αναπροσαρμοσθούν τα ανοίγματα, αν κρίνεται απαραίτητο από τη συνθετική πρόταση. Διατηρούνται οι θέσεις των δύο κλιμακοστασίων. Το ασανσέρ μπορεί να τοποθετηθεί σε άλλο σημείο, αν δημιουργεί πρόβλημα στη σημερινή θέση. Δυνατότητα μικρής επέμβασης υπάρχει και στις πλάκες του οπλισμένου σκυροδέματος, για την εξασφάλιση δημιουργίας ασανσέρ, φωτιστικών επιφανειών, επικοινωνίας χώρων, ή ακόμη και για την δυνατότητα ενοποίησης τους.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ

Αυτή περιλαμβάνει:

1. ΔΙΟΙΚΗΣΗ

  • Χώρο υποδοχής των παιδιών και χώρο αναμονής των γονέων.
  • Γραφείο διευθυντού
  • Γραφείο δασκάλων με δυνατότητα συνεδριάσεων
  • Γραφείο για διάφορες χρήσεις (επίσκεψη ψυχολόγου, συνάντηση με τους γονείς…)
  • Ιατρείο
  • Αρχείο
  • Χώρο υγιεινής ενηλίκων, με δυνατότητα να εξυπηρέτησης ΑΜΕΑ.

 

2. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ

  • 6 χώροι διδασκαλίας των 25-30 παιδιών.
  • 2 αίθουσες ιδιαίτερης διδασκαλίας των 10-15 παιδιών
  • 2 εργαστήρια καλλιτεχνικών (ζωγραφικής-χειροτεχνίας-πλαστικής-φωτογρ.)
  • 1 εργαστήριο φυσικής/χημείας
  • 1 αίθουσα computers
  • 1 βιβλιοθήκη
  • 1 χώρος πολλαπλών χρήσεων (συγκεντρώσεις, διαλέξεις, θέατρο, εκθέσεις, μουσική)

 

3. ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

  • 2 γραφεία μαθητικών κοινοτήτων
  • 1 γραφείο συλλόγου γονέων

 

4. ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ

  • Κυλικείο
  • Τουαλέτες (5 W.C. κοριτσιών με νιπτήρες + 5 αγοριών με νιπτήρες + 1 αναπήρου)
  • Χώροι καθαρισμού
  • Αποθήκες (γενική, της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων, εργαστηρίων)
  • Λεβητοστάσιο

 

5. ΑΥΛΕΙΟ ΧΩΡΟ

  • Υπαίθριο και στεγασμένο χώρο διαλλείματος (πιθανόν και διδασκαλίας)
  • Χώρο παιχνιδιού, μπάσκετ ή βόλεϊ
  • Χώρο καθιστικό, βρύσες
  • Στεγασμένο χώρο γυμναστικής
  • Η διαμόρφωση του αύλειου χώρου παρουσιάζεται στο τοπογραφικό σε κλίμακα 1:125

 

ΣΤΑΔΙΑ ΜΕΛΕΤΗΣ

Α) Αναλυτικό:

  • Τεύχος με φωτογραφίες (σε ηλεκτρονική μορφή) ή φωτοτυπίες από σχολεία
  • Επιλογή ενός σχολείου και παρουσίασή του (τουλάχιστον 1/μαθητή).
  • Παρουσίαση της βασικής ιδέας-σύλληψης της συνθετικής πρότασης υπό τη μορφή κολάζ και μακέτας εικαστικής.
  • Καταγραφή χώρων και υπολογισμοί εμβαδών.
  • Οργανόγραμμα

 

Β) Συνθετικό

  • Ζώνες λειτουργιών σε κλίμακα 1:125.
  • Μακέτα (εργασίας) οργάνωσης χώρων σε κλίμακα 1:200 ή 1:125
  • Πρόταση διαμόρφωσης χώρων σε κλίμακα 1:75.
  • Πρόταση οργάνωσης και διαμόρφωσης μιας επιλεγμένης αίθουσας σε 1:25
  • Επιλέγεται μία από τις αίθουσες: διδασκαλίας, βιβλιοθήκη, πολλαπλών χρήσεων, εργαστήριο καλλιτεχνικών, εργαστήριο φυσικής/χημείας, με τις συνδέσεις τους με τους άλλους χώρους, ή εφ’ όσον παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, τον ενδιάμεσο χώρο.
  • Πρόταση διαμόρφωσης αύλειου χώρου στο τοπογραφικό σε κλίμακα 1:125
  • Τελική μακέτα παρουσίασης της πρότασης 1:125

 

ΖΗΤΟΥΜΕΝΑ

  • Η παράδοση γίνεται, όπως ήδη αναφέρθηκε, με παρουσίαση των σχεδίων, σκίτσων και προσχεδίων της συνθετικής πρότασης σε πινακίδες, συνοδευόμενη από τις μακέτες εργασίας, τη μακέτα παρουσίασης (σε 1:125) και σύντομο επεξηγηματικό κείμενο.
  • Η πρόταση διαμόρφωσης των χώρων σχεδιάζεται σε κλίμακα 1:50 ή 1:75 και περιλαμβάνει κατόψεις και 2 ή περισσότερες τομές εγκάρσιες. Συνοδεύεται από σκίτσα αξονομετρικά ή προοπτικά, ή ό,τι άλλο διευκρινιστικό της πρότασης (με ελεύθερο χέρι, σε ΗΥ, φωτογραφίες …).
  • Η πρόταση οργάνωσης και διαμόρφωσης του επιλεγμένου χώρου σχεδιάζεται σε 1:25 και περιλαμβάνει κάτοψη, τομές, όψεις, προτάσεις επίπλων, εξοπλισμού, χρωματικές και υλικών.
  • Η πρόταση διαμόρφωσης του υπαίθριου χώρου παρουσιάζεται στο τοπογραφικό σε κλίμακα 1:125.
  • Τα σχέδια της πρότασης του σχολείου αναρτώνται σε πινακίδες, περιλαμβάνουν χρωματική πρόταση και παρουσιάζονται σε πινακίδες σε ηλεκτρονική μορφή.

 

Ώρες υποδοχής των σπουδαστών:
Η εκπαιδευτικός Αγγελική Κωτσή: Τρίτη και Τετάρτη 10:30-11:30 στην αίθουσα του Τομέα Α’

Advertisements

4 thoughts on “Αρχιτεκτονική Εσωτερικών Χώρων / Χώροι Εκπαίδευσης & Προπλάσματα: Θέμα Άσκησης Εργαστηρίου

  1. Παράθεμα: Ενημέρωση του Blog: Περίγραμμα μαθήματος & Θέμα της άσκησης | edulab4

  2. Στα Σταδια Μελετης εκει που λεει » Παρουσίαση της βασικής ιδέας-σύλληψης της συνθετικής πρότασης υπό τη μορφή κολάζ και μακέτας εικαστικής.» δηλαδη πρεπει να κανουμε εναν πινακα εμπνευσης οπως στο προηγουμενο εξαμηνο ?

    • Και ναι, και όχι: αυτή την φορά δεν θα έχουμε σαν βηματισμό αρχικά μία αφηρημένη σύνθεση, η οποία στη συνέχεια θα γίνει χαράξεις και από εκεί κάτοψη. Θέλουμε να δείτε κατ’ ευθείαν τον τρισδιάστατο χώρο, οπότε προτείνουμε σαν εργαλείο παράλληλες συνθέσεις σε δύο και σε τρεις διαστάσεις, αρκετά συγκεκριμένες ώστε να αποδίδουν μία αίσθηση του χώρου, ψήγματα ιδεών, αλλά κυρίως μία συνεκτική «κεντρική ιδέα» (αίσθηση, μορφή, υφές, κτλ.): δηλαδή από αυτή την σύνθεση να προκύπτει με σαφήνεια ένας ενιαίος χαρακτήρας, παρά μία σειρά από τοπικές επεμβασούλες εδώ κι εκεί. Με αυτή την έννοια, η τρισδιάστατη σύνθεση οφείλει να υλοποιηθεί πάνω στην μακέτα εργασίας, ώστε να προκύπτει μία σχέση με τον πραγματικό χώρο.

  3. Παράθεμα: Τελική παρουσίαση – παράδοση εργαστηρίου | edulab4

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Blog στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: